Innlogging
Hold Ctrl-tasten nede (Cmd på Mac).
Trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.
Lytt til tekst
Skriv ut side
Tips en venn
Lukk

Tips en venn om nettstedet

Din venns e-postadresse
Ditt navn
Din beskjed
(URL til nettstedet blir automatisk lagt inn i e-post meldingen.)

Send tips

Bedre Tverrfaglig Innsats

Hensikten med BTI-modellen er å bidra til tidlig innsats og samordnede tjenester med medvirkning fra barnet/ den unge og foreldre uten at det blir oppfølgingsbrudd. Dette gjennomføres gjennom å beskrive det helhetlige og sammenhengende forløpet på system-, tjeneste- og individnivå, tilpasset den enkelte kommune. Modellen bidrar til å få oversikt over handlingsforløpet og til å rette opp i svikt i samhandling både mellom lokale tjenester og tjenester på regionalt og statlig nivå.

BTI-modellen egner seg både som et hjelpemiddel for å ta strategiske beslutninger og for å systematisere og beskrive det praktiske arbeidet med barn, unge og foreldre, som en bekymrer seg for.

Informasjonsbrosjyre om BTI finner du HER 

 

 HVA ER BTI?  HVORFOR BTI?  HVORDAN FÅ TIL BTI I PRAKSIS?

 (klikk på modellen under)

Nivå 0

Nivå 0: Avklarer om det grunn til bekymring.
(les mer)

Nivå 1

Nivå 1: Beskriver innsats innenfor hver enkelt tjeneste.
(les mer)

Nivå 2

Nivå 2: Beskriver enkelt tverrfaglig samarbeid mellom fortrinnvis to tjenester.
(les mer)

Nivå 3

NIvå 3: Beskriver mer omfattende tverrfaglig samarbeid mellom flere tjenester.
(les mer)

Binde sammen

De ulike nivåene bindes sammen av brikken som strekker seg mellom nivåene. Denne symboliserer koordineringsansvaret, stafettholderen og stafettloggen, som skal sikre helhetlig og koordinert innsats uten at det blir brudd i oppfølgingen.