Innlogging
Hold Ctrl-tasten nede (Cmd på Mac).
Trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.
Lytt til tekst
Skriv ut side
Tips en venn
Lukk

Tips en venn om nettstedet

Din venns e-postadresse
Ditt navn
Din beskjed
(URL til nettstedet blir automatisk lagt inn i e-post meldingen.)

Send tips

BTI - Bedre Tverrfaglig Innsats

BTI er en samhandlingsmodell for tjenester som møter gravide, barn, unge og foreldre det er knyttet undring eller bekymring til. Hensikten med BTI-modellen er å kvalitetssikre helhetlig og koordinert innsats uten at det blir brudd i oppfølgingen. BTI bidrar til tidlig innsats, samordning og medvirkning. Modellen gir en oversikt over handlingsforløp, og kan bidra til å rette opp svikt i samhandling mellom tjenester både på lokalt, regionalt og statlig nivå. 

BTI-modellen egner seg både som et hjelpemiddel for å ta strategiske beslutninger, og systematiserer og beskriver det praktiske arbeidet med barn, unge og foreldre det er knyttet undring eller bekymring til. Informasjonsbrosjyre om BTI

         
Litteratur Erfaringsdeling Verktøy/
juridiske forhold
Brukermedvirkning Implementering

Modellen nedenfor viser nivåene i BTI-arbeidet. Nivå 0 omhandler avklaring av bekymring, nivå 1 beskriver innsats innenfor hver enkelt tjeneste, nivå 2 og 3 beskriver tverrfaglig og tverretatlig samarbeid. Brikken som binder de 4 nivåene sammen symboliserer koordineringsansvaret, stafettholderen og stafettloggen.

(klikk på modellen under for mer informasjon)

Nivå 0

Nivå 0: Avklarer om det grunn til bekymring. 
(les mer)

Nivå 1

Nivå 1: Beskriver innsats innenfor hver enkelt tjeneste.
(les mer)

Nivå 2

Nivå 2: Beskriver enkelt tverrfaglig samarbeid mellom fortrinnvis to tjenester.
(les mer)

Nivå 3

NIvå 3: Beskriver mer omfattende tverrfaglig samarbeid mellom flere tjenester.
(les mer)

Stafettholder/logg

De ulike nivåene bindes sammen av brikken som strekker seg mellom nivåene. Denne symboliserer koordineringsansvaret, stafettholderen og stafettloggen, som skal sikre helhetlig og koordinert innsats uten at det blir brudd i oppfølgingen. (les mer)